Μία φορά κι έναν καιρό

Ανοίξαμε μια πόρτα μαγική και μπήκαμε στον θαυμαστό κόσμο του παραμυθιού, για να ανακαλύψουμε τους πολύτιμους θησαυρούς του. Το παραμύθι εμπλουτίζει το συναισθηματικό κόσμο του παιδιού, προκαλεί διάφορες συγκινησιακές καταστάσεις, το πληροφορεί, το διασκεδάζει και το βοηθά να ενταχθεί στο κοινωνικό περιβάλλον. Μέσα από τον κόσμο της φαντασίας το παιδί γνωρίζει τον εαυτό του, τις δυνάμεις του, σκέφτεται και κρίνει ποιον θα υπερασπιστεί.

Επίσης, το παραμύθι, με ευχάριστο τρόπο συντελεί, ώστε το παιδί να κατασκευάσει νοητικές δομές, να θέσει σχέσεις όπως «εγώ», «οι άλλοι», «εγώ και οι άλλοι». Κατανοεί σχέσεις χώρου και χρόνου. Επίσης, η γνωριμία με τα χρώματα, τους αριθμούς, τις ποσότητες, τα σχήματα, μπορεί να γίνει αβίαστα μέσα από τη διήγηση ενός παραμυθιού. Τέλος φέρνει το παιδί σε επαφή με πιο αναπτυγμένες μορφές και δομές της γλώσσας, μορφές και δομές που δεν έχει ίσως την ευκαιρία να ακούσει στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερα κοινωνικό περίγυρο και αναπτύσσει με την κατάλληλη καθοδήγηση, την ικανότητά του να εκτιμήσει τη λειτουργική πολυμορφία της γλώσσας.

 

Δραστηριότητες

Ένα πρωινό, όπως καθόμασταν όλοι στην «παρεούλα», για να υποδεχτούμε το ξεκίνημα της μέρας, ακούστηκε το χτύπημα της πόρτας. Τα παιδιά αναρωτήθηκαν ποιος μπορεί να ήρθε! Όταν ανοίξαμε την πόρτα, είδαμε έκπληκτοι ένα κουτί!!! Μα τι μπορεί να έχει μέσα;

Τα παιδιά το άγγιξαν, το σήκωσαν και το κούνησαν, ώστε να μπορέσουν να καταλάβουν τι βρίσκεται μέσα. Αφού έκαναν τις υποθέσεις τους, στρώθηκαν στη δουλειά και ξεκίνησαν να ψάχνουν μέσα στην τάξη το κλειδί που θα άνοιγε το λουκέτο και θα έλυνε τις απορίες τους.

Το κλειδί βρέθηκε και το κουτί άνοιξε…

Μέσα υπήρχαν μερικά βιβλία!

Τα παιδιά ενθουσιασμένα τα πήραν στα χέρια τους και ξεκίνησαν να τα ξεφυλλίζουν και να τα επεξεργάζονται.

Κάθε μέρα το κουτί που μας επισκέφθηκε, θα ανοίγει και θα επιλέγει για εμάς ένα βιβλίο, για να το επεξεργαστούμε.

Μουσικοκινητική δράση: τα παιδιά παίρνουν τον ρόλο του λαγού, η μουσική ξεκινά και οι «λαγοί» τρέχουν γύρω από το δέντρο. Όταν η μουσική σταματά, οι «λαγοί» κοιμούνται κάτω από το δέντρο.

Σπίτι της γιαγιάς: Ένα κινητικό παιχνίδι κατά το οποίο τα παιδιά έπρεπε να ακολουθήσουν μόνο την κόκκινη διαδρομή, για να φτάσουν στο σπίτι της γιαγιάς και να αποφύγουν τον λύκο.

Οι «Σβούρες» πήραν στα χέρια τους τα υλικά που συγκέντρωσε ο Ζαχαρίας από το παραμύθι «ο λύκος Ζαχαρίας στη χώρα των παραμυθιών»και με ενθουσιασμό και διάθεση για δημιουργία έφτιαξαν μια υπέροχη μηλόπιτα. Ολοκληρώσαμε το ταξίδι μας στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών, οργανώνοντας μια γιορτή και απολαμβάνοντας την νόστιμη δημιουργία των παιδιών.

Και μην ξεχνάτε…

Ζήσανε αυτοί καλά, αλλά εμείς καλύτερα!!!