Η δημιουργία της γωνιάς του «ΦΟΥΡΝΟΥ» ήταν μία απόφαση των παιδιών στην διαμόρφωση του χώρου της τάξης και μία καλή αφορμή για:

Να αναπτύξουν τη φαντασία τους αναπαριστώντας σενάρια της καθημερινής τους ζωής.

Να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο και να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακές τους ικανότητες σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο επικοινωνίας.

Να εμπλακούν σε λειτουργικές εμπειρίες εγγραμματισμού (γράφουν και διαβάζουν, για να εξυπηρετήσουν κάποιο σκοπό).

Να “διαβάσουν” και να εξοικειωθούν με πολυτροπικά κείμενα (ταμπέλες, επιγραφές, τιμοκατάλογος, προσφορές)

Να αναπτύξουν τη μαθηματική τους σκέψη μέσα από τη διαδικασία της οικονομικής συναλλαγής (αναγνώριση αριθμών, αθροίσματα, ρέστα..) και να εξοικειωθούν με το Ευρώ και το σύμβολό του, χρησιμοποιώντας κέρματα και χαρτονομίσματα και δημιουργώντας τιμοκαταλόγους.

Σχεδιάζοντας, κόβοντας με ψαλίδι και δίνοντας έμφαση στη λεπτή κίνηση των χεριών μας, φτιάξαμε ατομικές ΠΙΤΣΕΣ, βάζοντας τυρί, ζαμπόν, πιπεριές, μπέικον, κρεμμύδι…!

Σειρά είχε η κατασκευή των σάντουιτς η οποία αποτελείτο από φέτες ζαμπόν και τυριού, κομμένες από αφρώδη σφουγγάρια, ενώ το ψωμί του φτιάχτηκε από φύλλα φελλού! Δημιουργήθηκαν ψωμάκια πολύσπορα, ριγωτά, με σουσάμι… Οι επιλογές διάφορες!

Στη συνέχεια, χωρισμένοι σε ομάδες και δίνοντας έμφαση στην αλληλεπίδραση και την πρωτοβουλία των μελών της, την ανταλλαγή απόψεων και την ομαλή συνεργασία για ένα κοινό σκοπό, κάθε ομάδα αποφασίζει τον τρόπο που θα επιλέξει να δημιουργήσει τον ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ, την ΕΠΙΓΡΑΦΗ του φούρνου και τις ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ του ωραρίου της γωνιάς!

Γράφουμε την επιγραφή μας «Ο Φούρνος της ΧΙΟΝΑΤΗΣ»…

Κατά τη διάρκεια οργάνωσης και καταγραφής του τιμοκαταλόγου, προέκυψαν διαφωνίες ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Πού θα κόλλαγαν τις εικόνες και σε ποιό σημείο θα έγραφαν τις ονομασίες των προιόντων;

Η λύση δόθηκε μετά από παρατήρηση δύο διαφορετικών έντυπων τιμοκαταλόγων από ψητοπωλεία που υπήρχαν στην τάξη. Η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων πάνω σε συγκεκριμένο παράδειγμα, βοηθήσε την ομάδα να καταλήξει ομόφωνα στον σχεδιασμό και την καταγραφή του!

Βασική προϋπόθεση όλων των ομάδων ήταν να ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΝ την προσπάθεια της κάθεμιάς ξεχωριστά, να ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΕΙ ο ένας τις ιδέες του άλλου και να ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΟΥΝ το αποτέλεσμα.

Η αναγκαιότητα της χρήσης χρημάτων στην ταμειακή μας μηχανή, αλλά και στους πελάτες με σκοπό την αγορά των προιόντων, μας οδήγησε σε καινούρια μονοπάτια και στην ενασχόλησή μας με τους αριθμούς, τις ποσότητες, τις έννοιες μικρότερο-μεγαλύτερο και στην επαφή μας με τα νομίσματα του ευρώ.

Αναγνωρίσαμε τους αριθμούς 1, 2, 5, 10, 20, 50, έγινε αναφορά στις δεκάδες, ξεχωρίσαμε χαρτονομίσματα από κέρματα και ευρώ από λεπτά, ταξινομήσαμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και το αντίθετο.

Αφού μας ενθουσίασε τόσο πολύ η δραστηριότητα με τα νομίσματα, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας, σχεδιάζοντας τους αριθμούς και αφομοιώνοντας την αναγνώρισή τους.

Είναι μία, μόνο μία η ονειρεμένη Φρουτοπία;

Οι πολιτιστικές εκδρομές/επισκέψεις, ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξασφαλίζουν και παρέχουν στους μαθητές μοναδικές ευκαιρίες για βιωματικές δραστηριότητες και εμπειρίες. Αποτελούν ζωντανό εποπτικό υλικό ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής σημασίας. Έτσι λοιπόν τον μήνα Νοέμβριο πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στους «Μυστικούς Κόσμους» του Ευγένιου Τριβιζά και στη Φρουτοπία η οποία ενθουσίασε τα παιδιά και κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον τους.

Το ενδιαφέρον αυτό, μας έδωσε το ερέθισμα να αναπτύξουμε δραστηριότητες, κυρίως συλλογικές, που να ευνοούν την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία, τον προφορικό και το γραπτό λόγο.

Η επιθυμία να δημιουργήσουν τα παιδιά μία δικιά τους σελίδα σε μορφή κόμικ, επιλέγοντας έναν ήρωα της Φρουτοπίας, δεν άργησε να εκδηλωθεί μιας και η ονειρεμένη Φρουτοπία, το βιβλίο της οποίας είναι σε μορφή κόμικ, προσέλκυσε, από την πρώτη στιγμή το ενδιαφέρον των παιδιών, με τα τυπογραφικά της χαρακτηριστικά (μικρά γράμματα σε σύννεφα, εικόνες μέσα σε πλαίσια…). Εκτός των άλλων όμως μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε για την σημαντικότητα του διαλόγου και διαβάζοντας κόμικς να δούμε ότι πολλές φορές μπορούμε να συνδυάσουμε την εικόνα με τον λόγο, χρησιμοποιώντας συννεφάκια κειμένου!

Δημιουργήθηκαν λοιπόν ζευγάρια τα οποία παροτρύνθηκαν να συνεργαστούν,να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους και να συζητούν τις ιδέες τους χρησιμοποιώντας διάλογο.

Οι σελίδες των κόμικ ήταν έτοιμες και περιείχαν τέσσερις εικόνες με διαλογικά μέρη σε σύννεφα.

Σε αυτά τα κόμικ η πιπεριά συνάντησε την ντομάτα, το φραγκόσυκο τη φράουλα και όλοι σχεδόν οι ήρωες της Φρουτοπίας ξανάγιναν κόμικ με την υπογραφή των Καλλιτεχνών!

Καταφέραμε όμως ακόμα και να «παίξουμε» το διάλογο! Ανά ζευγάρια δύο – δύο παιδιά, κάνανε μία συζήτηση μπροστά στην ολομέλεια, χρησιμοποιώντας τα «αφτιά» και το «στόμα» και κατανοώντας ότι για να πετύχει ένας διάλογος, ΑΚΟΥΜΕ και ΜΙΛΑΜΕ!

Η ομάδα έδειξε και προτίμηση στην αναπαραγωγή του τραγουδιού της Φρουτοπίας! Έτσι λοιπόν, κι αφού παρατήρησαν τους ήρωες της Φρουτοπίας στο οπισθόφυλλο του κόμικ, η ώρα για να δημιουργηθεί ομαδικά το καινούριο τραγούδι γι’αυτή την πολιτεία, με ακόμα περισσότερη φαντασία, είχε φτάσει!

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο, αφού ενθαρρύνθηκαν να χρησιμοποιήσουν λέξεις ή εκφράσεις που συνδέονται με φρούτα και λαχανικά (όπως φουντωτό, σκληρό κ.ά), αλλά και να οργανώσουν τον λόγο τους, συνδέοντας τις απλές προτάσεις μεταξύ τους με κατάλληλες συνδετικές λέξεις (και, για..). Επιδιωκόμενος στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν μέσα από το τραγούδι και τις ρίμες τα παιδιά να αποκτήσουν σταδιακά φωνολογική επίγνωση και να διακρίνουν τα φωνήματα ως συστατικά των λέξεων.