Οκτώβριος

΄΄Τα ζώα τα προσέχουμε, για φίλους μας τα έχουμε

Τα ζώα τα φροντίζουμε και δεν τα βασανίζουμε…΄΄

 

Τον Οκτώβριο, η ομάδα των Αερόστατων, ασχολήθηκε με το θέμα:

<<Τα Ζώα>>, ένα θέμα οικείο και αγαπημένο για τα παιδιά.

Τα αποτυπώματα των ζώων.

Μία από τις δραστηριότητες λοιπόν που υλοποιήθηκε, στο πλαίσιο της δημιουργίας-έκφρασης, ήταν η ομαδική κατασκευή, «Τα αποτυπώματα των ζώων».

Σε χαρτί μέτρου, κάθε παιδί, αφού είχε διαλέξει ένα ζώο, άφησε το αποτύπωμά του ορίζοντας μία διαδρομή. Το αναγνωρίσαμε, το συγκρίναμε με τα υπόλοιπα(μέγεθος-αριθμός) και είδαμε ομοιότητες και διαφορές.

Τα παιδιά ήρθαν επίσης σε επαφή και με διαφορετικούς τρόπους ζωγραφικής, καθώς δεν χρησιμοποιήσαμε πινέλα, αλλά τα ίδια τα ζώα.

Κατασκευή ομαδικού επιτραπέζιου παιχνιδιού.

Με χαρτάκια post-it, φτιάξαμε 3 διαδρομές για τα ζώα-πιόνια του παιχνιδιού. Στόχος ήταν να φτάσουμε πρώτοι στο τέρμα. Ρίχνοντας λοιπόν το ζάρι, τα παιδιά κουνούσαν το πιόνι τους, στα αντίστοιχα βήματα.

Μέσα από τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παιδιά αναπτύσσουν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες, μαθαίνουν να μοιράζονται, να περιμένουν τη σειρά τους, καθώς και να συνεργάζονται με τους συμπαίκτες τους. Είναι επίσης μία πρώτη επαφή του παιδιού με βασικές μαθηματικές έννοιες, καθώς αντιστοιχεί τον αριθμό που βλέπει στο ζάρι με τα βήματα που κάνει, απαριθμεί πόσα βήματα πρέπει να προχωρήσει μέχρι το τέρμα κ.α.

ΑΕΡΟΣΤΑΤΑ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

΄΄Συναισθήματα έχω πολλά και τα λέω ανοιχτά!΄΄

Τον μήνα Νοέμβριο, η ομάδα των Αερόστατων ασχολήθηκε με το θέμα:

ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ! Στόχοι μας ήταν οι εξής: Τα παιδιά να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους. Να σέβονται τα συναισθήματα των υπολοίπων.Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και ταυτόχρονα να καταφέρουν να οριοθετήσουν την συμπεριφορά τους και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Μιλήσαμε για όλα τα συναισθήματα, εκ των οποίων ένα ήταν και το συναίσθημα του Φόβου. Αφού συμφωνήσαμε πως ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να φοβάται κάτι και πως μπορεί να το λέει, χωρίς να ντρέπεται, ζωγραφίσαμε τον φόβο μας!

Φτιάξαμε τη σούπα των φόβων μας και μετά πετάξαμε μακριά όλα αυτά που μας κάνουν να φοβόμαστε.Για να ολοκληρώσουμε, δημιουργήσαμε μία ομαδική κατασκευή, με τίτλο Η σούπα των φόβων μας και χορέψαμε με το αντίστοιχο τραγούδί!

«φόβους ρίχνω στο τσουκάλι και χορεύω γύρω γύρω, παίρνω ένα μακρύ κουτάλι και τους φίλους μου τριγύρω..Ρίχνω αλάτι και πιπέρι τραγουδάμε και γελάμε, θα τους φάω το μεσημέρι, τι ωραία που περνάμε!»

Διαβάσαμε το παραμύθι «Πώς αισθάνεσαι σήμερα;». Μέσα από εικόνες, είδαμε τρόπους διαχείρισης όλων των συναισθημάτων!Φτιάξαμε στη συνέχεια την ομαδική κατασκευή «Πώς νιώθεις σήμερα;»! Κάθε παιδί πήρε ένα γλωσσοπίεστρο, το χρωμάτισε και έγραψε το όνομά του. Σε ένα χαρτόνι, τοποθετήσαμε 4 φακελάκια: της χαράς, της λύπης, του φόβου και του θυμού. Κάθε παιδί επιλέγει ένα φακελάκι, ανάλογα με το πώς νιώθει κάθε ημέρα στο σχολείο και τοποθετεί μέσα σε αυτό το γλωσσοπίεστρό του! Στόχος της δραστηριότητας ήταν να καταλάβουν τα παιδιά πώς όλα τα συναισθήματα είναι δικά μας!

Διαβάζοντας το παραμύθι <<Η παλέτα των συναισθημάτων>>, συνδέσαμε τα συναισθήματα με τα χρώματα, δίνοντας ένα χρώμα σε κάθε συναίσθημα!Το παραμύθι αυτό στάθηκε η αφορμή, για να μιλήσουμε για τα χρώματα και συγκεκριμένα για το ουράνιο τόξο!

Σαν μικροί επιστήμονες, κάναμε στην τάξη μας ένα πείραμα, για να δημιουργήσουμε εμείς οι ίδιοι ουράνιο τόξο! Πήραμε ένα ποτήρι νερό και ένα λευκό χαρτί.

Με τις ακτίνες του ήλιου που πέρναγαν στην τάξη μας από τα παράθυρα, καταφέραμε και φτιάξαμε το δικό μας ουράνιο τόξο!Η χαρά των παιδιών πολύ μεγάλη!

Μιλήσαμε για τον μύθο του ουράνιου τόξου, σύμφωνα με τον οποίο ένα ξωτικό βρίσκεται στο τέλος του και φυλάει έναν θησαυρό.

Και ύστερα τον δραματοποιήσαμε!