Την αφορμή για την επεξεργασία του συγκεκριμένου θέματος μάς έδωσαν τα ίδια τα παιδιά. Παρατηρώντας τα «Φιλαράκια» σε καθημερινή βάση, γίνεται αντιληπτή η έντονη διάθεσή τους για ζωγραφική. Ένα λευκό χαρτί και μερικοί χρωματιστοί μαρκαδόροι βοηθούν τα παιδιά να σχεδιάσουν και να σχηματίσουν όλα όσα βλέπουν με τα μάτια τους, αλλά και … με τα «μάτια της φαντασίας τους»!

Διαβάσαμε το βιβλίο «η τελεία».

Έχει μεγάλη σημασία η ενθάρρυνση στην παιδική (και όχι μόνον) ηλικία και είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό σε όλα τα παιδιά πως μπορούν να αναπτύξουν τα ταλέντα τους.

Σημασία δεν έχει το αποτέλεσμα, αλλά η προσπάθεια και το ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και είναι σημαντικό μέσα από αυτό που μπορεί να κάνει. Μέσα σε αυτό που «μπορεί» να κάνει κάθε παιδί κρύβεται ο ίδιος ο εαυτός του. Η ομορφιά είναι στον τρόπο με τον οποίο το παιδί επέλεξε να την εκφράσει.

Ακόμη και με μια μικρή, «ασήμαντη» τελεία.

Παιχνίδια με την τελεία

Τα παιδιά προσπάθησαν να ζωγραφίσουν μικρές, μεγάλες, πολλές, λίγες, χρωματιστές τελείες δημιουργώντας τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής, δίνοντάς μας έτσι την ευκαιρία να συγκρίνουμε τις τελείες και να αντιληφθούμε την διαφορετικότητα στον τρόπο που ζωγραφίζουμε.

Παίξαμε ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού με κίτρινα χαρτάκια που είχαν πάρει το σχήμα τελείας και είχαν ξεφυτρώσει παντού μέσα στην τάξη.

Τα παιδιά έψαξαν σε όλα τα σημεία του χώρου, για να βρουν τις κρυμμένες τελείες Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, τα παιδιά μέτρησαν τις τελείες που βρήκε ο καθένας, για να δουν ποιος βρήκε τις περισσότερες.

Ποιος θα πάρει την κολλημένη πάνω στην μπλούζα τελεία (post-it) του άλλου;

 

Δύο παίκτες πρέπει να μαζέψουν τις τελείες από το «παιδί-τελεία» όσο πιο γρήγορα μπορούν.

Τα μικρά μας «Φιλαράκια» εντυπωσιάστηκαν από τα παιχνίδια τους με τις τελείες και το ενδιαφέρον τους παρέμεινε αμείωτο σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξης του θέματος,

καλύπτοντας σημαντικούς στόχους παίζοντας.