Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, εντόπισε η ομάδα στη γωνιά της βιβλιοθήκης το βιβλίο «Το καλό Λυκάκι» (Nadia Shireen, εκδ. Παπαδόπουλος). Η ιστορία ζωντάνεψε μέσα από την αφήγηση….οι ήρωες εμφανίστηκαν ξαφνικά στην τάξη και το παιχνίδι ξεκίνησε…

1

Η ομάδα με τη βοήθεια των ηρώων, ήρθε σε επαφή με την τέχνη του κουκλοθεάτρου και παρουσίασε τις δικές της ιστορίες. Επιδιωκόμενοι στόχοι: αποτελούσαν το να εκφραστούν τα παιδιά μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση, να εξοικειωθούν με τις τεχνικές του κουκλοθέατρου, να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού καθώς και να αναπτύξουν γλωσσικές και εκφραστικές δεξιότητες.

2

Τα παιδιά πήραν ρόλο κουκλοπαίχτη και θεατή. Ακούστηκαν τα τρία καμπανάκια και η παράσταση ξεκίνησε. Δεν έλειψε το διάλειμμα με τα απαραίτητα σνακ… Με αφορμή την κυρία Μαριγώ (τη γνωστή γιαγιά του παραμυθιού), η ομάδα δραστηριοποιήθηκε και δημιούργησε ένα αφιέρωμα στον παππού και τη γιαγιά.

Βασικοί στόχοι που επιδιώχθηκαν, ήταν τα παιδιά να μιλήσουν για τη γιαγιά και τον παππού της, να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα των ατόμων της τρίτης ηλικίας, αλλά και επιπλέον να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής των μεγαλύτερων ατόμων στην αντίστοιχη ηλικία. Ακόμη, να κατανοήσουν τη συγγενική διαδοχή (για παράδειγμα η μαμά της μαμάς μου, είναι η γιαγιά κ.ά).

3

4

Τα παιδιά δημιούργησαν τη δικιά τους κούκλα Mαρότ (τη δική τους γιαγιά ή το δικό τους παππού), με τη χρήση διαφόρων υλικών που αποτελούσε και επιδιωκόμενο στόχο, δηλαδή η επιλογή και η χρήση διαφόρων υλικών με δημιουργικό τρόπο. Με την ολοκλήρωση της κούκλας τους, το κάθε παιδί παρουσίασε τη γιαγιά του ή τον παππού του στη γωνιά της παρεούλας, αναφέροντας διάφορα στοιχεία, όπως όνομα, τον τόπο διαμονής κ.ά.

Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιγράψουν, να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο, καθώς επίσης και να χρησιμοποιήσουν στοιχειώδη επιχειρηματολογία, αφού μάθαμε τι είναι αυτό που αγαπάνε πιο πολύ στη γιαγιά ή στον παππού τους.

Ακολούθησε δραματοποίηση, με τα παιδιά να παίρνουν ρόλο γιαγιάς ή παππού. Η ομάδα «έπεσε σε βαθύ ύπνο» και ξύπνησε 70 χρόνια μετά… Πήραν τα μπαστουνάκια τους και ξεκίνησαν τη βόλτα τους. Τι γίνεται όμως όταν ένα άτομο τρίτης ηλικίας χρειάζεται βοήθεια; Οι «Σούπερ Ήρωες» προθυμοποιούνται να σώσουν την κατάσταση… και κάπως έτσι μέσω της ευαισθητοποίησης να σέβονται και τα άτομα τρίτης ηλικίας.

5

Με στόχο την ανάπτυξη της φαντασίας τους αλλά και την ενθάρρυνση να χρησιμοποιούν με πολλούς τρόπους διάφορα υλικά, τα παιδιά έγιναν παππούδες και γιαγιάδες. Ζωγράφισαν τον εαυτό τους και έπειτα κόλλησαν τη φωτογραφία τους, τροποποιώντας την έτσι, ώστε να μοιάζουν μεγαλύτεροι, και μοιράστηκαν τι είναι αυτό που θα κάνουν τότε. Δείτε τους 70 χρόνια μετά…

6

Υπεύθυνοι Παιδαγωγοί

Ιωάννα Κοβάνη – Κωνσταντίνα Οικονομοπούλου