Βρισκόμαστε στη καρδιά του φθινοπώρου!!! Ο συννεφιασμένος ουρανός, τα κίτρινα φύλλα των δέντρων & τα πρωτοβρόχια συνθέτουν ξεκάθαρα το φθινοπωρινό τοπίο. Εμείς αυτό το φθινόπωρο στη “Παραμυθοχώρα”. Με κέφι πραγματοποιήσαμε καινούριες δραστηριότητες.

Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή.

Φτιάξαμε ένα ουράνιο τόξο με δαχτυλομπογιές & χαρτί γκοφρέ.

1

“Βούτηξαν”  τις παλάμες τους στη μπογιά & σε απλό χαρτί  φτιάξαμε τα σύννεφα .Έπειτα με το γκοφρέ,  αφού το κόψαμε σε κομμάτια επιλέγοντας διαφορετικές αποχρώσεις, τα κολλήσαμε ακανόνιστα στο σχήμα του “τόξου”που ενώνουν τα σύννεφα μεταξύ τους.

Με τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα διάφορα υλικά και τα εξερεύνησαν.

Έτσι αναπτύσσουν καλύτερα την αίσθηση της αφής αλλά και σιγά σιγά τη δεξιότητα της συνεργασίας.

Μεγάλη χαρά δίνει στους μικρούς μας φίλους η ζωγραφική με αποτυπώματα. Σε αυτή τη διαφορετική ζωγραφική τα παιδιά ακουμπούν τα χέρια τους σε δαχτυλομπογιά στην απόχρωση που εκείνα έχουν επιλέξει, αποτυπώνουν την ανοιχτή τους παλάμη πάνω σε χαρτόνι χρωματιστό.       

2                                     

Έπειτα το στολίσαμε με χρωματιστές πούλιες. Φτιάξαμε ομπρέλες που για “μπαστουνάκι” βάλαμε πολύχρωμα σύρματα πίπας.

Το κολάζ αυτό βοηθάει τους μικρούς μας φίλους να έχουν σταθερή κίνηση (κολλώντας τις χάντρες στις ομπρέλες).

Μια αγαπημένη συνήθεια των παιδιών είναι η αφήγηση παιδικώνπαραμυθιών. Όλα τα παιδιά κάθισαν στην παρεούλα & ξεκίνησε η ιστορία με θέμα το φθινόπωρο. Το παραμύθι αυτό μέσα από πολύχρωμες εικόνες και διαφορετικούς ήρωες βοηθάει να κατανοήσουν την έννοια του φθινοπώρου με απλές λέξεις.

3

Με αφορμή κι άλλα παραμύθια που διαβάσαμε με την παρέα της “Παραμυθοχώρας”, σκεφτήκαμε και εμείς τη δική μας ιστορία με τίτλο “Στο δρόμο… για το δάσος”.

Η ιστορία αυτή αφορά πέντε μικρούς εξερευνητές που ακολούθησαν τη διαδρομή για το δάσος. Κατά τη διαδρομή τους ήρθαν σε επαφή για πρώτη φορά με τη φύση & τα ζώα. Αυτή η μικρή ιστορία έγινε θεατρικό παιχνίδι.

4

 

 Με όλες τις δραστηριότητες που σας προλογίσαμε, γι’ αυτόν το μήνα στοχεύσαμε πέρα από το να αναπτύξουν τα παιδιά τις αισθητικές (με την εξερεύνηση διαφόρων υλικών χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις) & κινητικές τους ικανότητες, να αναπτύξουν ωστόσο & την ικανότητα να εντάσσονται ομαλά σε μια ομάδα.

5

Να ενδυναμώσουμε δηλαδή το πνεύμα της ομαδικότητας των μικρών μας φίλων.

6

 

                                                                  Οι παιδαγωγοί

                                                           Δήμητρα Καρατζά – Στέλλα Ισούφη