ΕΝΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Το θέμα που απασχόλησε αυτό το μήνα τους κατοίκους της Παραμυθοχώρας, είναι ο χειμώνας.

Μια μέρα, ενώ καθόμασταν στην παρεούλα, τα παιδιά άκουσαν ένα θόρυβο απ’έξω και αναρωτηθήκαμε τι μπορεί να είναι. Πήγαμε όλοι μαζί στο παράθυρο και παρατηρήσαμε τα κλαδιά των δέντρων να κουνιούνται από τον δυνατό αέρα. Τι πιστεύετε, «είναι κρύα τα δέντρα ή ζεστά;» ρωτήσαμε τα παιδιά και τους προτείναμε να βγούμε στον κήπο, για να τα παρατηρήσουμε. Η ιδέα ενθουσίασε τους κατοίκους της Παραμυθοχώρας.

2

Τι πιστεύετε, «είναι κρύα τα δέντρα ή ζεστά;» ρωτήσαμε τα παιδιά και τους προτείναμε να βγούμε στον κήπο, για να τα παρατηρήσουμε. Η ιδέα ενθουσίασε τους κατοίκους της Παραμυθοχώρας. Είναι κρύα! φώναξαν με χαρά τα παιδιά. Θα χιονίσει, «μου είπε η μαμά μου!» είπε δυνατά ένα άλλο παιδάκι.

1

Στο μυαλό των παιδιών φαίνεται ότι ο χειμώνας έχει ταυτιστεί με το χιόνι, ένα φυσικό φαινόμενο που κεντρίζει σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον τους. Και αφού δεν χιόνισε φέτος στην πόλη μας, σκεφτήκαμε να φέρουμε εμείς το χιόνι στη δικιά μας Παραμυθοχώρα.

Με απλά υλικά, τέμπερες και πολλή παιδική φαντασία, κατασκευάσαμε τον… χειμώνα!

3

Πόσο κρύο είναι όμως το χιόνι; αναρωτηθήκαμε. Τι θερμοκρασία έχει; Η απάντηση δόθηκε από μερικά παγάκια χυμού λεμονιού και πορτοκαλιού, δικής μας παραγωγής και αυτά, με σκοπό τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τόσο την αίσθηση της αφής, όσο και της γεύσης, ενώ ταυτόχρονα να γίνει πιο διασκεδαστική η δραστηριότητα. Ποιος θα έλεγε άλλωστε όχι σ’ ένα παγάκι με γεύση;

4

Φτιάξαμε ακόμη και χρωματιστά παγάκια από τέμπερα, συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε όλοι μαζί , ένα «παγωμένο» έργο τέχνης.

5

Από τις δραστηριότητες μας δεν θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά οι χειμωνιάτικες ιστορίες μέσα στην παρεούλα μας, ταξιδεύοντάς μας μακριά, ακόμη και στον Βόρειο Πόλο!  Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε περισσότερο από τις χειμωνιάτικες ιστορίες. Οι ζωγραφιές των παιδιών στόλισαν τον πίνακα της τάξης μας, με στόχο την τόνωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών, το αίσθημα της ικανοποίησης και της αναγνωρισιμότητας.

6

Ετοιμαστήκαμε και να ταξιδέψουμε στον Βόρειο Πόλο.  Πώς όμως πρέπει να ντυθούμε; Να φορέσουμε τα μπουφάν μας, τα κασκόλ και τα σκουφάκια;  Τοποθετήσαμε στα τραπεζάκια τα μπουφάν το ένα δίπλα στο άλλο και αφού τα παρατηρούσαν προσεκτικά, μόλις έβρισκαν το δικό τους, προσπαθούσαν να το φορέσουν μόνα τους. Στόχος: η ανάπτυξη της αυτονομίας των παιδιών.

7

Όταν ετοιμαστήκαμε όλοι, πήγαμε… στον Βόρειο Πόλο (τάξη). Το πάτωμα είχε καλυφθεί με χιόνι (άσπρο χαρτόνι), ενώ στην μία άκρη υπήρχε και ιγκλού.  Αφού περπατήσαμε στο «χιονισμένο τοπίο», ενθουσιαστήκαμε με τον ήχο που έκανε το χαρτόνι κάτω από τα πόδια μας.  Θελήσαμε να παίξουμε και χιονοπόλεμο.  Έτσι κάνοντας μπαλίτσες από το χαρτόνι, τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους χιονόμπαλες.

8

Η ώρα όμως πέρασε…. Κουραστήκαμε και κρυώσαμε. Παρατηρώντας μερικά ξυλαράκια (κομμάτια από καφέ γκοφρέ χαρτόνι), σκεφτήκαμε να ανάψουμε μια φωτιά, να συγκεντρωθούμε όλοι γύρω-γύρω και να απολαύσουμε ένα ζεστό ρόφημα σοκολάτας. Όταν τελειώσαμε, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για την Παραμυθοχώρα μας.

Στόχος: Η καλλιέργεια της φαντασίας και η ανάπτυξη της συνεργασίας και της ομαδικότητας.

9

Η θεματική μας, για τον μήνα αυτό, έκλεισε διαβάζοντας ακόμη μια χειμωνιάτικη ιστορία με κεντρικό ήρωα μια πολική αρκούδα από τον Βόρειο Πόλο, τον Φρέντι. Το παραμύθι είναι: «Το μεγάλο κόλπο του Φρέντι».

Υπεύθυνη της Ομάδας: Δάφνη Θωμαΐδη