ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!

     Το μήνα που μας πέρασε με τα Μαγικά Ραβδάκια προσεγγίσαμε τη διαφορετικότητα, καθώς και τα δικαιώματα των παιδιών. Η αφορμή δόθηκε, όταν μέλη της ομάδας πειραματιζόμενα με την υδρόγειο σφαίρα, δημιούργησαν το εξής παιχνίδι : ένα παιδί γύριζε τη σφαίρα και τη σταματούσε τυχαία σ’ένα σημείο, ρωτώντας «ποιος μένει εδώ;». Μας δόθηκε λοιπόν, η ευκαιρία να μελετήσουμε λαούς από άλλες ηπείρους.

       Βασικοί στόχοι της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας είναι να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους και τους άλλους όπως είναι, να καταλάβουν ότι ο καθένας είναι διαφορετικός και ξεχωριστός. Να γνωρίσουν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, όπως και να αποκτήσουν ανοιχτή διάθεση και κατανόηση για τον κόσμο, καθώς η διαφορά και η διαφορετικότητα εμπλουτίζουν τη ζωή και το πολιτισμό μας.  Ακόμη, να συνειδητοποιήσουν πως η διαφορετικότητα καθενός είναι αυτή που τον ξεχωρίζει.   Η αφίσα της UNICEF με τα δικαιώματα των παιδιών, μας έδωσε το έναυσμα να ασχοληθούμε με αυτά!

1

Η ιδέα της ομάδας να κατασκευάσουμε επιτραπέζιο παιχνίδι μνήμης, βελτίωσε τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών και τη σύνδεση της γραφής με τη συμβολική αναπαράσταση.

2

Μελετώντας και καταγράφοντας τα δικαιώματα των παιδιών προωθήσαμε τη φωνολογική επίγνωση και τη συνειδητοποίηση του τρόπου σχηματισμού μιας λέξης μέσω του αλφάβητου.

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στα παιδιά που μεγαλώνουν σε δύσκολες συνθήκες.

3

    Εισάγοντας την ομάδα στη διαδικασία προβληματισμού, εξαγωγής συμπερασμάτων και ενσυναίσθησης κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως «πώς θα ένιωθες, αν δεν είχες φίλους, σπίτι;».

Οι απαντήσεις θυμός και λύπη ήταν καθολικές.

4

Ζητήθηκε από τα παιδιά να απεικονίσουν τον τρόπο που θα ήθελαν να βοηθήσουν αυτά τα παιδιά. Δημιούργησαν και κατασκεύασαν αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους.

Με τη σειρά μας και εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε την UNICEF! Η ομάδα κλήθηκε να αναζητήσει ιδέες. Σκέφτηκε πολλές όπως να χτίσει σχολείο, να δώσει παιχνίδια και ρούχα της, να βρει κρεβάτια! Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος να βοηθήσει ήταν να μαζέψει χρήματα. Τα Μαγικά Ραβδάκια αποφάσισαν, σε συνεργασία με τους γονείς, να ανοίξουν το κουμπαρά τους.

5

Όπως έχετε ήδη ενημερωθεί η Χιονάτη μας είναι εδώ και πολλά χρόνια υποστηρικτής του και συμμέτοχος στο πρόγραμμα της UNICEF «ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ». Με αφορμή τη συλλογή χρημάτων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα κέρματα του ευρώ, την έννοια των αριθμών και την αντιστοιχία μικρού-μεγάλου.

6

Η ταξινόμηση από το μεγαλύτερο στο μικρότερο προβλημάτισε τα παιδιά όσον αφορά στη διαφορά του ευρώ από το λεπτό.Μέσα από το τραγούδι «χέρια σαν αυτά» των locomondo, μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για την ικανότητα των ανθρώπων να πράττουν καλά και κακά.

7

Η ιδέα να κατασκευάσουμε κούκλες από τις παλάμες των παιδιών, τα ενθουσίασε!

Φυσικό επακόλουθο ήταν η συγγραφή της δική μας ιστορίας! Η κυρία Δικαιωματούλα και ο Κακοχεράκης ήταν οι κεντρικοί ήρωες!

8

Η ιστορία τους ζωντάνεψε στο κουκλοθέατρο της τάξης μας και τα παιδιά εκφράστηκαν μέσω της δραματοποίησης. Τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα το «ταξίδι» μας στον κόσμο και έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για το άγνωστο όπως και μεγάλο βαθμό αλληλεγγύης συνειδητοποιώντας

ότι η διαφορετικότητα καθενός είναι αυτή που τον κάνει να ξεχωρίζει.