Το κίνητρο, για την επεξεργασία του θέματος, δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά, συνδυάζοντας τόσο το αμείωτο ενδιαφέρον τους για τους πλανήτες και τις χώρες όσο και τα «σχόλια» ορισμένων για τα διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός άλλου. Η θεμελιώδης έννοια που κυριάρχησε στη διαθεματική μας προσέγγιση, ήταν η έννοια της μεταβολής-εξέλιξης, καθώς τα παιδιά αποδέχθηκαν τη διαφορετικότητα και ευαισθητοποιήθηκαν για τις διάφορες μορφές διακρίσεων και ρατσισμού, αποκτώντας θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στα φαινόμενα αυτά.

1

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στις 5 Ηπείρους με βασικό σύμμαχο στην περιπλάνησή μας  την υδρόγειο σφαίρα και το εποπτικό υλικό από το βιβλίο γνώσεων «Τα παιδιά της Γης».

2

Στόχος μας ήταν να παρατηρήσουμε όλα τα χαρακτηριστικά των Ηπείρων και να καταλήξουμε αβίαστα και με βιωματικό τρόπο πως  ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ, έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα, αφού σε όλες τις ηπείρους συναντήσαμε το ΣΧΟΛΕΙΟ-ΣΠΙΤΙ-ΦΑΓΗΤΟ-ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ-ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ,

σε διαφορετική μορφή.

Η δημιουργία της αφίσας μας ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη και απόλυτα ευαισθητοποιημένη!

3

Μία από τις ενδιαφέρουσες στάσεις μας ήταν η Αίγυπτος. Το Αίνιγμα της Σφίγγας, μας ενθουσίασε τόσο πολύ διευρύνοντας το γνωστικό και συναισθηματικό μας ορίζοντα! 

Μάθαμε την ιστορία του, περιγράψαμε και σκεφτήκαμε διάφορα αινίγματα στην ολομέλεια, που προκαλούσαν τροφή για σκέψη, προβληματισμό και γέλιο στα παιδιά! Τα καταγράψαμε και το παιχνίδι ξεκίνησε, φέρνοντας τα παιδιά σε επαφή με τον γραπτό λόγο και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου τους, συνδυάζοντας φαντασία, δημιουργική σκέψη και εφευρετικότητα.

4

 

Η ανάγνωση του παραμυθιού « Η Μέλπω η μοναδική», μας έδωσε την ευκαιρία να τονώσουμε την αυτοπεποίθησή μας και να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι να νιώθουμε πως ο καθένας από εμάς έχει ένα ξεχωριστό «δυνατό σημείο»!

5

Ενθαρρύνοντας τα παιδιά να μπαίνουν στη θέση του άλλου (διαδικασία της ενσυναίσθησης) και ενισχύοντας τις κοινωνικές τους δεξιότητες, ανταλλάξαμε απόψεις για το τί θα κάναμε για να βοηθήσουμε ένα παιδί με δυσκολίες, έχοντας πάντα στο νου μας «ότι δεν θα ήταν καθόλου ωραίο να το απομονώσουμε..»

Τα παιδιά, κατέθεσαν τις απόψεις τους, με ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση, αλλά και την αθωότητα που τα διακρίνει.

6

7

Αποδεχόμενα τη διαφορετικότητα, κατανόησαν πως υπάρχουν λύσεις, για να εντάξουμε όλα τα παιδιά στο ΠΑΙΧΝΙΔΙ και έπαιξαν  ομαδικά παιχνίδια που μπορούν να προσφέρουν ίσες ευκαιρίες.

“Παιχνίδια που δεν χρειάζεται να βλέπουμε”

Παντομίμα

8

“Παιχνίδια που δεν χρειάζεται να ακούμε”

Παπουτσωμένες καρέκλες Προσπάθησε να βρεις και να βάλεις 4 παπούτσια στα πόδια της καρέκλας!

Παπουτσωμένες καρέκλες
Προσπάθησε να βρεις και να βάλεις 4 παπούτσια στα πόδια της καρέκλας!

Κιμ με άγγιγμα Προσπάθησε να καταλάβεις το αντικείμενο ,που σου βάλαμε στο χέρι, ψηλαφίζοντάς το!

Κιμ με άγγιγμα
Προσπάθησε να καταλάβεις το αντικείμενο ,που σου βάλαμε στο χέρι, ψηλαφίζοντάς το!

Οι αριθμοί είναι κοινοί για τα περισσότερα παιδιά του κόσμου

Σχεδιάσαμε και παίξαμε στον κήπο μας ένα παραδοσιακό παιχνίδι «το κουτσό», το οποίο συνδυάζει ευστοχία,ισορροπία και μεγάλη επιδεξιότητα.

Σχεδιάσαμε και παίξαμε στον κήπο μας ένα παραδοσιακό παιχνίδι «το κουτσό», το οποίο συνδυάζει ευστοχία,ισορροπία και μεγάλη επιδεξιότητα.

 

Παράλληλα,τα παιδιά έμαθαν μέσα από τη δημιουργία του, αλλά και την εφαρμογή του, την ακολουθία των αριθμών, να απαριθμούν, να ακολουθούν οδηγίες και να εξασκούν τη συγκέντρωση της προσοχής τους.

Η Νηπιαγωγός

Σοφία Ασημακοπούλου