ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

Βασικό κριτήριο για την επιλογή του θέματος  αποτέλεσε το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών για τους πλανήτες! Ιδιαίτερη έκπληξη προκάλεσε, στην πλειονότητα της ομάδας, το βιβλίο «Η γη γυρίζει», που αναφέρει τη περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο, στη γωνιά της βιβλιοθήκης μας!  Λαμβάνοντας υπόψη τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των παιδιών και δίνοντας έμφαση στην βιωματική και ενεργητική μάθηση, καταγράψαμε όλα όσα γνωρίζαμε, καθώς και αυτά που θέλαμε να μάθουμε, δημιουργώντας  ένα κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον, που προσφέρει ευκαιρίες για εμπλοκή σε παιχνίδι και προσεγγίζει τη γνώση διαθεματικά.

Η ομάδα αποφάσισε να κατασκευάσει το πλανητικό μας σύστημα. Δε μπορούσαμε,όμως, παρά να ξεκινήσουμε από τον δικό μας πλανήτη! Τέθηκαν οι ερωτήσεις «τι σχήμα έχει; Είναι μεγάλη ή μικρή ; Τι χρώμα; Ποιος μένει εκεί;». Έτσι, ξεκίνησε η γνωριμία με τον πλανήτη ΓΗ.

1

Δούλεψαν ατομικά, με την τεχνική του τυπώματος και τη χρήση σφουγγαριού, προωθώντας τη λεπτή κινητικότητά τους και ενισχύοντας τη δημιουργικότητά τους με απλά υλικά.

Επόμενη στάση .. ο ήλιος!

   Με τη δημιουργία του ήλιου, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το σχήμα του κύκλου. Τι θα γίνει όμως, αν τον κόψουμε στη μέση;  Δύο ημικύκλια! Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, χρησιμοποίησαν ζεστά χρώματα και με μπατονέτες αναπαρέστησαν τις εκρήξεις του ήλιου!

 2

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυάδες και διάλεξαν πλανήτη!

3

Χρησιμοποιώντας κιμωλίες προσπάθησαν να αποτυπώσουν τη μορφή του, όπως και να αντιγράψουν το όνομά του!

Οι πληροφορίες για τους πλανήτες ήταν πολλές και εντυπωσιακές! Ειδικά το δεδομένο πως οι πλανήτες γυρίζουν γύρω από τον ήλιο συνεχώς, χωρίς να συγκρούονται!Η ερώτηση «τι πιστεύετε πως θα έχει ο πλανήτης σας, σκοτάδι ή φως;», ξεκίνησε ένα παιχνίδι που στόχο είχε να κατανοήσουν πως η εναλλαγή της μέρας και της νύχτας οφείλεται στη περιστροφή της γης γύρω από τον αξονά της. Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητό στα παιδιά, πραγματοποιήσαμε ακόμη ένα πείραμα.

Έντοπίσαμε στην υδρόγειο σφαίρα τη χώρα μας και βάλαμε αυτοκόλλητο, σβήσαμε τα φώτα της τάξης και με ένα φακό φωτίσαμε τη περιοχή όπως οι ακτίνες του ήλιου! Ξεκίνησε, λοιπόν, η συζήτηση γύρω από τη σελήνη! Διαβάζοντας το βιβλίο «ο φεγγαροσκεπαστής», μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τις φάσεις της σελήνης!

Αφού τις παρατηρήσαν, χωρίστηκαν σε ομάδες και τις απεικόνησαν με πινέλο και τέμπερες!

Αφού τις παρατηρήσαν, χωρίστηκαν σε ομάδες και τις απεικόνησαν με πινέλο και τέμπερες!

Με στόχο τη δημιουργία μικροκατασκευών και την έκφραση της φαντασίας των παιδιών,κατασκευάσαμε το ρολόι της σελήνης!

Με στόχο τη δημιουργία μικροκατασκευών και την έκφραση της φαντασίας των παιδιών,κατασκευάσαμε το ρολόι της σελήνης!

   Μια καλή ευκαιρία δημιουργήθηκε και η ομάδα ήρθε σε επαφή με τους αριθμούς,την αναγνώριση και την απαρίθμηση αυτών.

Κάθε Ραβδάκι έπρεπε να απαριθμήσει σωστά τις φάσεις της σελήνης.

Κάθε Ραβδάκι έπρεπε να απαριθμήσει σωστά τις φάσεις της σελήνης.

Κατασκευάσαμε το πύραυλό μας, με υλικά απλά, αλλά ανθεκτικά! Ακολουθήσαμε ειδικό πρόγραμμα αστροναύτη και αποκτήσαμε τις ταυτότητές μας!

7

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

    Το ταξίδι μας, έκρυβε πολλές εκπλήξεις! Έπρεπε να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα! Αν συναντούσαμε έναν εξωγήινο, πώς θα επικοινωνούσαμε μαζί του; Γι’αυτό τα Ραβδάκια έπρεπε να κατασκευάσουν στο σπίτι, ένα αντικείμενο γνωριμίας με τη γη!

8

Το ταξίδι μας ήταν μεγάλο και γεμάτο εντυπωσιακές πληροφορίες. Τα παιδιά έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον και έτσι η επίτευξη των στόχων ήρθε αβίαστα.