(πρόγραμμα μετάβασης)

Η διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό και η υιοθέτηση μιας θετικής στάσης απέναντι στον κόσμο του σχολείου, αποτελεί σημαντικό κομμάτι εστίασης στο πλαίσιο του Νηπιαγωγείου μας και επιτυγχάνεται μέσα από την εξασφάλιση της συνέχειας στις εμπειρίες των παιδιών, την διεύρυνση των οριζόντων τους και την ετοιμότητά τους για νέα ερεθίσματα, την γνωριμία τους με τη λειτουργία του Δημοτικού σχολείου (χώροι, πρόγραμμα, ειδικότητες κ.τ.λ.),την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεικόνας τους, την συνειδητοποίηση της συνύπαρξης με μεγαλύτερα παιδιά και την απομυθοποίηση αρνητικών στερεότυπων που επικρατούν και φορτίζουν έως ένα βαθμό τα νήπια με προκαταλήψεις για το Δημοτικό.

Φέτος, το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ενέπλεξε δημιουργικά και έφερε σε επικοινωνία τους μαθητές της Β Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Καντά με τις Ηλιαχτίδες μας. Η αφορμή και η βάση της επικοινωνίας τους έγινε με την αποστολή ενός γράμματος –πρόσκλησης που συσχετιζόταν με το κοινό θέμα του προγράμματος Φιλαναγνωσίας αναφορικά με την Γη, τις Ηπείρους και τους πλανήτες και το οποίο εφαρμόστηκε και στις δύο βαθμίδες, με διαφορετικούς στόχους, αλλά με τη ίδια διαθεματική προσέγγιση.

Δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν

Αρχικά, μπήκαμε στη διαδικασία ανίχνευσης των ιδεών και αντιλήψεων των νηπίων για το Δημοτικό σχολείο. Συζητήσαμε για ο,τιδήποτε μας απασχολεί, καταθέσαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας, ανταλλάξαμε απόψεις μεταξύ μας τι θα κάνουμε εκεί και προσπαθήσαμε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την πραγματικότητα, ελέγχοντας τις εντυπώσεις τους και τις αλλαγές στη στάση τους.

1

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να τους παρουσιάσουμε τα μυστικά μιας ΔΥΝΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ, μέσα από την αγαπημένη ιστορία του δικού μας Ζίγγι και των εξωγήινων φίλων του, και να δημιουργήσουμε μία αναμνηστική αφίσα.

2

Η μεγάλη μέρα έφτασε και η ανυπομονησία μας κορυφωνόταν! Μπήκαμε στην τάξη της Β Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Καντά, καθίσαμε στα θρανία τους, και άρχισαν οι πρώτες συστάσεις.

3

Στη συνέχεια, ήρθαν δίπλα μας, για να μας παρουσιάσουν το βιβλίο που επεξεργάστηκαν.Μας εξηγούσαν ό,τι δεν καταλαβαίναμε, μας διάβαζαν, αλλά πάνω απ’ όλα συνυπήρχαμε και αλληλεπιδρούσαμε πολύ όμορφα με μεγαλύτερα παιδιά μέσα στην τάξη ενός σχολείου!

4

Και εμείς βέβαια, εκτός από την παρουσίαση της αφίσας μας, τους τραγουδήσαμε τα μυστικά μιας ΔΥΝΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ, με μεγάλη υπερηφάνεια.

Έφτασε γρήγορα όμως η ώρα του παιχνιδιού και της γνωριμίας με τους χώρους του Δημοτικού σχολείου, το οποίο επιτεύγχθηκε μέσα από «Το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού».

Χωρισμένοι σε 5 ομάδες, βγήκαμε στον κήπο του σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Καντά, των Εκπαιδευτηρίων μας δηλαδή, και ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

5

Οι θησαυροί μας ήταν στοιχεία που ανήκαν σε κάθε Ήπειρο. Ένα μεγάλο παιδί διάβαζε το αίνιγμα και έπρεπε να βρούμε την απάντηση. Το στοιχείο-απάντηση που θα συμπλήρωνε το κολάζ μας, βρισκόταν σε διαφορετικό, κάθε φορά, χώρο του σχολείου. Μάθαμε ότι υπάρχει γραφείο δασκάλων και βρεθήκαμε μέσα σε αυτό.

Ψάξαμε στον κήπο του σχολείου, στο χώρο της γραμματείας, μέσα στην τάξη.. Ακόμα και στο χώρο που είναι οι τουαλέτες του Δημοτικού.

 6

Β’ δημοτικού και Ηλιαχτίδες, είχαν ενώσει τις δυνάμεις τους σε μια άψογη συνεργασία για να βρεθεί και το τελευταίο στοιχείο, προκειμένου να συμπληρωθεί το κολάζ μας.

7

Ήμασταν όλοι μαζί τόσο όμορφη και χαρούμενη παρέα που δώσαμε υπόσχεση να συναντηθούμε άλλη μία φορά για πολύ γέλιο και παιχνίδι! Χωρίς το αίσθημα της ανασφάλειας νιώθαμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και ήμασταν έτοιμοι να παίξουμε. Τρέξαμε στο προαύλιο του σχολείου, με τον τρόπο που μας ζητούσε ο γυμναστής. Όταν ακούγαμε ένα σφύριγμα, μέναμε αγάλματα.

8

Η ουρά του δράκου ήταν αυτή που μας ξετρέλανε! Απαιτούσε τόση καλή συνεργασία και εμείς τα καταφέραμε με το παραπάνω. Θα πιάσει ο πρώτος τον τελευταίο, χωρίς να σπάσει η αλυσίδα μας;

Το διασκεδάσαμε όσο δεν το περιμέναμε!

9

Η επιστροφή στη Χιονάτη μας... Τελικά το Δημοτικό, ως χώρος, αλλά και λειτουργία, ήταν, όπως το είχαν φανταστεί; Πώς νιώθουν τελικά για το νέο ξεκίνημα που έρχεται σε λίγους μήνες;

10

11

Η Νηπιαγωγός,

Σοφία Ασημακοπούλου