Με αφορμή την επίσκεψη της παιδοδοντιάτρου κ. Βασιλικής Πικραμένου, ασχοληθήκαμε και μάθαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα δόντια μας και την στοματική υγιεινή, μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που προάγουν την ενεργή συμμετοχή των μικρών μας φίλων αλλά και ανταποκρίνονται σε ποικίλους  εκπαιδευτικούς στόχους.

Δραστηριότητες
Επεξεργαστήκαμε μαθηματικές έννοιες. Είναι οι οδοντόβουρτσες τόσες όσες οι οδοντόκρεμες (περισσότερες, λιγότερες και πόσες). Στη συνέχεια έγινε ταύτιση χρωμάτων.

2

 

Παιχνίδι: Τρέξε, τρέξει μην σε πιάσει η τερηδόνα. Όλα τα παιδιά είναι σε κύκλο. Ένα από αυτά γίνεται ο «οδοντίατρος» και κρατάει μια οδοντόβουρτσα. Ο «οδοντίατρος» βγαίνει από τον κύκλο και γυρίζει γύρω από τα παιδιά. Αφήνει πίσω από την πλάτη κάποιου παιδιού την οδοντόβουρτσα. Η τερηδόνα σηκώνεται γρήγορα και κυνηγάει τον «οδοντίατρο» να τον πιάσει. Αν αυτός καταφέρει, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο, να καθήσει στη θέση που ήταν πριν η τερηδόνα, τότε είναι ο νικητής και η τερηδόνα ο νέος «οδοντίατρος».

3
Δημιουργήσαμε με πλαστελίνη ένα όμορφο και υγιές στόμα

54

Τέλος τα παιδιά ανέλαβαν μέσα από το συμβολικό παιχνίδι τον ρόλο του οδοντίατρου και του ασθενή, γεγονός που έδωσε την αφορμή να μάθουν διάφορα χρήσιμα στοιχεία για το επάγγελμα του οδοντίατρου, καθώς και να εξοικειωθούν με την ιδέα μιας επίσκεψης σε αυτόν.

1

Η θεματική αυτή ενότητα μάς προσέφερε πολλές ευκαιρίες για παιχνίδι και ψυχαγωγία, αλλά και βοήθησε τα παιδιά μέσα από ενδιαφέρουσες για εκείνα δραστηριότητες, να ενημερωθούν για ένα σημαντικό θέμα, αυτό της υγιεινής.

Αναστούλη Χριστίνα