Την πρώτη μέρα της επιστροφής των παιδιών από το Σαββατοκύριακο, μαζευόμαστε στην «παρεούλα» μας, για να συζητήσουμε και να μοιραστούμε τα νέα μας από το διήμερο που πέρασε. Το κοινό ενδιαφέρον των παιδιών στράφηκε σ’ ένα παιδί που είχε ένα σημάδι στο γόνατό του. Μετά από ερωτήσεις που έθεσαν τα παιδιά, μας διηγήθηκε την δική του ιστορία, δηλαδή πώς έπεσε, καθώς έπαιζε στην παιδική χαρά.

Αυτό προσέλκυσε το ενδιαφέρον των παιδιών που διατύπωσαν την επιθυμία να αφηγηθούν την εμπειρία τους από παρόμοιες καταστάσεις. Στο σημείο αυτό ξεκινά μία διαθεματική προσέγγιση με θέμα τις πτώσεις και την πρόληψη ατυχημάτων που οδήγησε στις ακόλουθες δραστηριότητες:

Δραστηριότητες

  • Διηγηθήκαμε τις εμπειρίες μας και τις συσχετίσαμε με τις ιστορίες άλλων παιδιών (γλώσσα και προφορική επικοινωνία).

 

  • Ξεκινήσαμε από αυτά που ήδη γνώριζαν τα παιδιά για τους κινδύνους, και με τη βοήθεια σχετικών βιβλίων, κάναμε υποθέσεις και συζητήσεις και καταλήξαμε ότι εκτός από τις πτώσεις κινδυνεύουμε από: φωτιά, αιχμηρά αντικείμενα, από κάτι που φάγαμε και μας πείραξε (δηλητηρίαση), από μικρόβια, από πνιγμό, από τροχαία ατυχήματα κ.α. (ανάγνωση, προφορική επικοινωνία).

 

  • Τραγουδήσαμε τον «γιατρό λίρο λίρο λίρο» (δημιουργία κι έκφραση, μουσική).

 

  • Συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα «ιατρείο», καθώς επίσης και τι χρειάζεται. Ο μικρός Θοδωρής πρότεινε το ιατρείο αυτό να είναι ένα «Κέντρο Υγείας» και όλοι μαζί συμφώνησαν να ονομαστεί «ΦΡΟΝΤΙΔΑ». Όταν όλα όσα χρειάστηκαν, συγκεντρώθηκαν, το Κέντρο Υγείας «ΦΡΟΝΤΙΔΑ» τέθηκε σε λειτουργία.

 

  • Όλοι μαζί εργάστηκαν για την δημιουργία της επιγραφής, (συνεργασία, δημιουργία).

 

  • Η τάξη μετατράπηκε σε «εργαστήριο φαρμάκων» και ο καθένας ξεχωριστά δημιούργησε ένα φάρμακο. Τα παιδιά ονόμασαν το φάρμακό τους ,μας πληροφόρησαν για τη χρήση του και στη συνέχεια έγραψαν τις ανάλογες οδηγίες. Δημιούργησαν φάρμακο για την ναυτία, για τους κάλους, τον πονόκοιλο, τον πονοκέφαλο, τον πόνο στα μάτια κ.α. (δημιουργία, προφορική επικοινωνία, ανάπτυξη φαντασίας, γραφή, μαθηματικές έννοιες).

 

 

  • Κάθε παιδί επέλεξε να έχει έναν δικό του ρόλο μέσα στο Κέντρο Υγείας. Οι ασθενείς μπορούν να εξυπηρετηθούν από παθολόγο, οφθαλμίατρο, παιδίατρο, οδοντίατρο, νοσοκόμες και τραυματιοφορείς. Κάθε παιδί έφτιαξε την δική του επαγγελματική ταυτότητα, ώστε να ξεχωρίζει (ανάπτυξη φαντασίας, ανάληψη ευθυνών, δημιουργία, γραφή).

 

  • Συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ένα συμμαθητή που έπεσε και έχει ένα ελαφρύ τραύμα. Τα παιδιά είχαν εμπειρίες από παρόμοιες καταστάσεις και πώς αυτές αντιμετωπίστηκαν από το διδακτικό προσωπικό της «Χιονάτης» και θέλησαν να δραματοποιήσουν αυτά που γνώριζαν. Σκέφτηκαν ότι αυτά που τους χρειάζονται, υπάρχουν στο φαρμακείο. Έτσι παίχτηκε το παιχνίδι  «ασθενής – γιατρός» (δραματική τέχνη, ανθρωπογενές περιβάλλον, αλληλεπίδραση, επικοινωνία).

 

 

Διαβάσαμε στην τάξη την ιστορία της Δόνας Τερηδόνας. Στην συνέχεια επεξεργαστήκαμε το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε.

 

Επεξεργαστήκαμε μαθηματικές έννοιες. Είναι οι οδοντόβουρτσες τόσες-όσες είναι οι οδοντόκρεμες; (περισσότερες, λιγότερες)

 

Ιδιαίτερα βοηθητική ήταν η επίσκεψη της οδοντιάτρου ,κυρίας Σαπουνάκη, η οποία εξέτασε τα παιδιά και τους έλυσε απορίες σχετικές με την στοματική υγιεινή.

Τα παιδιά έψαξαν και έκοψαν από περιοδικά εικόνες από διάφορες τροφές. Στη συνέχεια ξεχώρισαν ποιες από αυτές τις τροφές είναι βλαβερές για τα δόντια μας και έκαναν το ανάλογο κολάζ.

 

Δημιούργησαν με πλαστελίνη ένα όμορφο και υγιές στόμα.

Τα παιδιά με την βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή και ορισμένων βιβλίων ενημερώθηκαν για την λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Τις γνώσεις που απέκτησαν θέλησαν να τις μεταφέρουν στο χαρτί και να δημιουργήσουν «την λειτουργία του ανθρώπινου σώματος»